Tööjaotus ja koostöö teiste osakondadega

iDevice ikoon Tööjaotus osakonnas

Koostage majutusettevõtte majapidamisosakonna struktuur (alluvussuhted, ametikohtade arv, põhilised ülesanded)  ja esitage see paberkandjal ettenähtud tähtajaks:

  • tegemist on 4**** hotelliga
  • hotellis on 50 tuba
  • hotellihoone on 4 korruseline
  • hotellis on spaakompleks ja ilusalong 

iDevide ikoon Täida lüngad
rohkem; rohkusest; sarnane; graafiku; Väikehotellides; erinev; erinevad; päevas; korrashoid; perenaine; toateenijate; info; olemus; teenuste; majapidamisosakond; maja; piirkonda; hotelli; vastuvõtuga; töötajate; tubade; puhtus; nädalas; tubade; pikkused; inimjõul; majutusosakonna; möbleeritusest
Olenevalt majutusettevõtetest võib majapidamisosakonna ülesehitus olla natuke .

Kuid põhimõtteliselt on töö ja sisu , kuna eesmärk on ikka sama – tagada kogu puhtus ja korrashoid.

enamasti eraldi nimetusena majapidamisosakonda ei kasutata, majapidamistööd korraldab tavaliselt maja ja see kuulub majutusosakonna koosseisu koos . Samuti võib ka olla vastuvõtu juht/vanemadministraator (ametinimetus võib olla ettevõtteti erinev), kes koordineerib ka , koristajate tööd, kuna kohta kõige operatiivsem käib läbi vastuvõtu.

Suurhotellides võib olla eraldi või kuulub suurema nn. alla koos turvateenistuse, vastuvõtu ja pesumajaga.

Tihti on majapidamisosakonnas tööl personali kui teistes osakondades, kuna siin tuleb töö ära teha nn. . See sõltub:

  • suurusest,
  • tasemest,
  • lisateenuste jms.

Sest iga osakonna kord ja peab olema tagatud majapidamisosakonna poolt igapäevaselt ehk majapidamisosakonna töötajad käivad tööl 7 päeva ja alusel. Tööpäeva võivad olla ettevõtteti . Toateenijad on hotellis määratud täpsesse ning nad peaksid suutma koristada 8-18 tuba , olenevalt:

1) hotelli tasemest,

2) suurusest,

3) kasutatavatest kattematerjalidest, tekstiilidest ja

4) .

  

iDevice ikoon Koostöö teiste osakondadega
Mida mitmekesisem hotell on, seda rohkem on vaja ka erinevaid töötajaid ja seega on ka osakondi hotellis rohkem. Efektiivselt toimiva hotelli personali jaoks on esmatähtis mõista kõikide osakondade vastutusvaldkondi ja funktsioone.
Kuna majapidamisosakonna eesmärgiks on tagada kogu maja puhtus ja korrashoid, siis paratamatult tuleb koostööd teha suuremal või vähema määral kõigi osakondadega.

Vastuvõtt - Majapidamisosakond on vastuvõtu tähtsaim koostööpartner, kuna ta kontrollib müügiks valmis olevaid ja korrastab hõivatud/kasutusel olevaid tube ning kooskõlastab vastuvõtuga tubade seisu.

Vastuvõtu- ja majapidamisosakonna tihe koostöö on väga oluline, sest info tubade kohta peab olema operatiivne (näiteks):

1) missugused toad on vabad ja puhtad, et neid välja müüa,

2) missugused toad on hõivatud

3) missugused toad on remondis

4) missugused toad on vabad, kuid koristamata

5) missugused toad vabanevad täna ja millal

6) missugustesse tubadesse tullakse sisse ja millal

7) külastajate soovide täitmine: mida teha ja millal ( lisavoodid, -padjad, -tekid, lillede, šampuse, puuviljade jm. tuppa viimine)

8) missugustes tubades on midagi lõhutud või on mingid rikked ning millal see korda saab

 

Tehniline osakond – eesmärk on kõigi süsteemide ja kogu varustuse korrasolek. Toateenijad käivad igapäevaselt tubades ning seega märkavad esimesena, kui midagi on katki või ei toimi. Seega peamised tegevused:

1) riketest teatamine – vesi, küte, elekter

2) lõhutud esemete parandamine või väljavahetamine

 

Toitlustusosakond – majapidamisosakonnal tuleb tagada pidev ruumide korrasolek. Reeglina on koristamise ajad planeeritud, kuid näiteks mingite spetsiaalsete ürituste korral peaks jõudma informatsioon, millal saab koristama hakata jms.  Veel tegevusi: 

1) toidunõud tubadest nõudepessu viia

2) laudlinade puhtus, pesumajja saatmine, triikimine

3) tubades vajalikud klaasid

Varustusosakond - eesmärk koostöös puhastus- ja koristusvahendite tellimine, klienditarvete tellimine. Väiksemates kohtades ei ole eraldi varustusosakonda ja on kindel inimene (näiteks osakonna juhataja, vanem toateenija), kes kaupade tellimisega tegeleb ja ka vastutab selle eest, et kõik olemas on.

 

Turvateenistus – eesmärk on teatada kõigist turvalisust ohustavatest ilmingutest – lärm, müra, kaklemine, vägivald, hotellivara rikkumine, kõrvalised isikud hotelliruumides, korrarikkumised. Kuna toateenijad liiguvad palju tubades/tubade tsoonides, siis tihti märkavad koheselt selliseid asju nng oluline on viivitamatult rikkumistest teatada. 
 
Kontor – juhtkond, turundusosakond, müügiosakond, personaliosakond jt, - eesmärk ka nende tööruumide korrashoid ja puhtus tagada.

 


1. Miks peavad hotellis osakonnad omavahel koostööd tegema?

2. Kirjelda, kuidas näeb välja koostöö:

a) majapidamisosakonna ja vastuvõtu vahel

b) majapidamisosakonna ja toitlustusosakonna vahel

c) majapidamisosakonna ja turvateenistuse vahel

d) majapidamisosakonna ja müügiosakonna vahel



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License