Tööjaotus ja koostöö teiste osakondadega
Koostage majutusettevõtte majapidamisosakonna struktuur (alluvussuhted, ametikohtade arv, põhilised ülesanded) ja esitage see paberkandjal ettenähtud tähtajaks:
- tegemist on 4**** hotelliga
- hotellis on 50 tuba
- hotellihoone on 4 korruseline
- hotellis on spaakompleks ja ilusalong
Kuid põhimõtteliselt on töö
ja sisu , kuna eesmärk on ikka sama – tagada kogu puhtus ja korrashoid.enamasti eraldi nimetusena majapidamisosakonda ei kasutata, majapidamistööd korraldab tavaliselt maja ja see kuulub majutusosakonna koosseisu koos . Samuti võib ka olla vastuvõtu juht/vanemadministraator (ametinimetus võib olla ettevõtteti erinev), kes koordineerib ka , koristajate tööd, kuna kohta kõige operatiivsem käib läbi vastuvõtu.
Suurhotellides võib olla
eraldi või kuulub suurema nn. alla koos turvateenistuse, vastuvõtu ja pesumajaga.Tihti on majapidamisosakonnas tööl See sõltub:
personali kui teistes osakondades, kuna siin tuleb töö ära teha nn. .- suurusest,
- tasemest,
- lisateenuste jms.
Sest iga osakonna kord ja
peab olema tagatud majapidamisosakonna poolt igapäevaselt ehk majapidamisosakonna töötajad käivad tööl 7 päeva ja alusel. Tööpäeva võivad olla ettevõtteti . Toateenijad on hotellis määratud täpsesse ning nad peaksid suutma koristada 8-18 tuba , olenevalt:1) hotelli tasemest,
2) suurusest,
3) kasutatavatest kattematerjalidest, tekstiilidest ja
4) .
Vastuvõtt - Majapidamisosakond on vastuvõtu tähtsaim koostööpartner, kuna ta kontrollib müügiks valmis olevaid ja korrastab hõivatud/kasutusel olevaid tube ning kooskõlastab vastuvõtuga tubade seisu.
Vastuvõtu- ja majapidamisosakonna tihe koostöö on väga oluline, sest info tubade kohta peab olema operatiivne (näiteks):
1) missugused toad on vabad ja puhtad, et neid välja müüa,
2) missugused toad on hõivatud
3) missugused toad on remondis
4) missugused toad on vabad, kuid koristamata
5) missugused toad vabanevad täna ja millal
6) missugustesse tubadesse tullakse sisse ja millal
7) külastajate soovide täitmine: mida teha ja millal ( lisavoodid, -padjad, -tekid, lillede, šampuse, puuviljade jm. tuppa viimine)
8) missugustes tubades on midagi lõhutud või on mingid rikked ning millal see korda saab
Tehniline osakond – eesmärk on kõigi süsteemide ja kogu varustuse korrasolek. Toateenijad käivad igapäevaselt tubades ning seega märkavad esimesena, kui midagi on katki või ei toimi. Seega peamised tegevused:
1) riketest teatamine – vesi, küte, elekter
2) lõhutud esemete parandamine või väljavahetamine
Toitlustusosakond – majapidamisosakonnal tuleb tagada pidev ruumide korrasolek. Reeglina on koristamise ajad planeeritud, kuid näiteks mingite spetsiaalsete ürituste korral peaks jõudma informatsioon, millal saab koristama hakata jms. Veel tegevusi:
1) toidunõud tubadest nõudepessu viia
2) laudlinade puhtus, pesumajja saatmine, triikimine
3) tubades vajalikud klaasid
Varustusosakond - eesmärk koostöös puhastus- ja koristusvahendite tellimine, klienditarvete tellimine. Väiksemates kohtades ei ole eraldi varustusosakonda ja on kindel inimene (näiteks osakonna juhataja, vanem toateenija), kes kaupade tellimisega tegeleb ja ka vastutab selle eest, et kõik olemas on.
1. Miks peavad hotellis osakonnad omavahel koostööd tegema?
2. Kirjelda, kuidas näeb välja koostöö:
a) majapidamisosakonna ja vastuvõtu vahel
b) majapidamisosakonna ja toitlustusosakonna vahel
c) majapidamisosakonna ja turvateenistuse vahel
d) majapidamisosakonna ja müügiosakonna vahel
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License