Töö minibaariga

Minibaari eest vastutaja võib olla hotelliti erinev, näieks: toateenija, korrusevanem, administraator jt. Oluline, et minibaar oleks alati korrektselt korras, st. kõik tooted ja muu vajalik olemas ning kasutatud toodete kohta informasioon jõuaks operatiivselt vastuvõttu.
 
Minibaari arvestuse pidamine võib olla manuaalne või täielikult automatiseeritud. Täisautomaatsed süsteemid toimivad elektrooniliselt, kui minibaarist on midagi oma kohalt eemaldatud, kannab süsteem automaatselt selle külastaja arvele. Samal ajal prinditakse automaatselt välja minibaari varude nimekiri igale toale, see annab töötajatele ülevaate, missuguseid tooteid ja millisesse tuppa on vaja juurde viia. Täisautomaatne süsteem võimaldab minibaari elektroonilisel teel lukustada, kui näiteks on toas alaealised või tuba on ette ära makstud ning seega inimesed võivad lahkuda ja minibaari eest jätta maksmata. Teised süsteemid nõuavad füüsilist inventuuri ja andmed tuleb vastuvõtus käsitsi sisestada kliendi arvele. Manuaalsed süsteemid põhinevad kliendi aususel, näiteks jäetakse mõned tooted lehele märkimata või võetakse toode ja järgmisel päeval tuuakse poest asemele.


Töötaja ülesanded:

  • igapäevaselt kontrollida nimekirja alusel kapi sisu
  • informatsioon kliendi tarbitud toodetest peab jõudma hotelli vastuvõttu, et need saaks kliendi arvele lisada:
    • automatiseeritud hotellides toimub see otse toast vastava programmi kaudu
    • mitteautomatiseeritud hotellides toimub see enamasti telefoni teel teatamisega või klient märgib ise toodete nimekirjale, mida ta võtnud on ning viib selle lahkudes vastuvõttu
  • puuduolevad tooted tuleb asendada uute toodetega
  • kuna reeglina minibaari kasutamine ei ole aktiivne, siis regulaarselt tuleks kontrollida ka toodete realiseerimistähtaegu

Lisaks tuleb hoolitseda ka selle eest, et laovarud oleksid piisavad ja laoarvestuse dokumentatsioon korras. Seega tähelepanu pöörata:

  • millal on kauba tellimise aeg (näiteks alati konkreetne nädalapäev)
  • kui pikk on tarneaeg
  • toodete nimekirja uuendamise kohene vajadus seoses hindade või toodete muutustega

Mida annavad automaatsed minibaarid majutusasutusele? 

  • automatiseeritud kontrolli kliendi käsutuses olevate toodete kasutuse üle
  • automatiseeritud kontrolli kliendiarvete üle
  • kliendi rahulolu toote mugava kasutuse ja kvaliteetse teeninduse tõttu
  • inimtööjõu kokkuhoiu, sest inibaaride kasutust ei ole enam mõtet mitu korda päevas kontrollida 
  • majutusasutuse juhtkonnale adekvaatset informatsiooni antud teenuse analüüsiks ja otsuste tegemiseks toiduainete ja jookide osas
  • kontrolli toodete aegumistähtaegade üle
  • kontroll minibaari toodete müügivoogude ja allahindluste üle jpm.



Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License