Planeerimine

Miks üldse on oluline planeerida? Planeerimine lihtsustab praktilist tööd. Hea on mahukad töölõigud jagada osadeks, nii, et tekib järjestus ja loomulik järjepidevus. Igale ülesandele on planeeritud aeg ning tööd ei kuhju ega teki kiirustamist. Planeerimine on psühholoogiline ratsionaliseerimine.
Tööd planeerides tuleb tähelepanu pöörata töötegijale, töökohale ja töövahenditele. Majutusettevõtetes ei ole väga täpselt pikaks perioodiks võimalik tööd planeerida, saame küll lähtuda broneeringutest, kuid see seis võib pidevalt muutuda.

Milline on ülesanne ja miks on see vältimatu?

Planeerimisperioodil on vaja endale koostada loetelu tehtavatest töödest. Loetelu võib teha iga tööd alustades või kogu tööpäevaks, nädalaks või veel pikemaks perioodiks. Ruumides, kus on pidev liikumine, on vaja eristada tähtsamad tööd vähemtähtsatest.

Millal tööd teha?

Tööde järjestamisel on vaja teada, kui palju aega kulub töö teostamiseks. Ajakulu sõltub enamasti töömeetodist, kasutusel olevatest vahenditest ja töötaja teadmistest ning oskustest. Eriti tuleb tähelepanu pöörata sageli korduvaile pisitöödele. Sest pisitöödest kuhjub lõpuks töö, mille tegemine võtab aega tunduvalt kauem.

Reeglina on igas majutusettevõttes välja kujunenud aeg, kui kaua toimub ühe toa lõppkoristus, see sõltub toa suurusest, pinnakattematerjalidest, möbleeritusest, teenuste tasemest. Sellest lähtuvalt saab arvestada, kui palju jõuab üks toateenija päevas tube koristada ning kui palju on vaja üldse toateenijaid üheks päevaks tööle.

Tööd on erinevad:

  • kellaajalised (näiteks: teatud kellaks tuleb saabuv klient)
  • ajaliselt piiramata (näiteks: tühjade tubade tuulutamine ja tolmu võtmine - on võimalik teha terve tööpäeva vältel)

Tööaja planeerimine:

  • kõigepealt järjestada kellaajalised tööd
  • vabale ajale planeeri sellised tööd, mis ei ole kellaajalised
  • kiiretest töödest murra läbi hea ettevalmistusega

Kes tööd teeb?

Tuleb arvestada antud päeval tööl oleva personaliga ja anda kõigile oma ülesanded. Kuna majutusettevõtete täituvus sõltub mitmetest teguritest (peamiselt hooajast), tuleb ette päevi, kus on tööd nn. kuhjaga ja päevi, kus on väga vähe tööd. Seega võb tulla ette olukordi, kus tuleb toateenijal minna ka pesumajja tööle, või näiteks üldkasutatavaid ruume korstama jms. Enamasti kogu majapidamisosakonna töötajad saavad osakonna siseselt paljude ametitega hakkama.

Kuidas teha?

Töömeetod on inimeste, materjalide ja vahendite koostöö. Heale töömeetodile on iseloomulik, et:

  • suurem osa inimesi omandab selle lihtsalt
  • see ei väsita ja sobib nii füüsiliselt kui hingeliselt
  • see on turvaline
  • see säästab aega
  • see ei ole kallis

Töötegemise neli põhimõtet:

  1. JÄTA ÄRA - milline tähtsus on tööl lõpptulemusele? Kas on võimalik seda tööd üldse tegemata jätta?
  2. ÜHENDA - tööde seostatus. "Vii minnes, too tulles". Vältida tühje käimisi.
  3. VAHELDUS - tööde muutmine võib lihtsustada tööde elluviimist. Töö ei muutu rutiinseks.
  4. LIHTSUSTAMINE - töölõigud võib lihtsustada nii töötegija kui tööaja suhtes.


Kus tööd teha?

Majapidamisosakond peab reeglina tagama kogu majutusettevõtte puhtuse, seega tuleb kindlasti analüüsida eraldi piirkondi, mida on vaja korras hoida. Näiteks: majutusruumid, üldkasutatavad ruumid, töötajate puhkeruumid, vahelaod. Tööpaiga planeerimine algab töö sisu väljaselgitamisega:

  • mida kõigis tööpaikades on vaja teha,
  • milliste ainetega,
  • milliste tarvikutega
  • mitu inimest on optimaalne panna sellesse piirkonda tööle

 

 

 

 

iDevide ikoon Täida lüngad

Sobita lünkadesse järgmised sõnad:

töötaja; töövahenditele; koostada; perioodiks; lihtsustab; tööd; töötegijale; aega; kauem;  tööpäevaks; liikumine; aeg; inimeste; planeerimine; sõltub; töömeetodist; töödest; mida;  järjestamisel; koostöö; vahenditest; pisitöödele; päeval; ülesanded; päevi; vähe; ainetega;

Planeerimine praktilist tööd. Igale ülesandele on planeeritud ning tööd ei kuhju ega teki kiirustamist. Tööd planeerides tuleb tähelepanu pöörata , töökohale ja
Planeerimisperioodil on vaja endale loetelu tehtavatest . Loetelu võib teha iga tööd alustades või kogu , nädalaks või veel pikemaks . Ruumides, kus on pidev , on vaja eristada tähtsamad vähemtähtsatest.
Tööde on vaja teada, kui palju kulub töö teostamiseks. Ajakulu sõltub enamasti , kasutusel olevatest ja teadmistest ning oskustest. Eriti tuleb tähelepanu pöörata sageli korduvaile . Sest pisitöödest kuhjub lõpuks töö, mille tegemine võtab aega tunduvalt . Töömeetod on , materjalide ja vahendite
Tuleb arvestada antud tööl oleva personaliga ja anda kõigile oma . Kuna majutusettevõtete täituvus mitmetest teguritest (peamiselt hooajast), tuleb ette , kus on tööd nn. kuhjaga ja päevi, kus on väga tööd.
Tööpaiga algab töö sisu väljaselgitamisega
  • kõigis tööpaikades on vaja teha,
  • milliste ,
  • milliste tarvikutega
  • mitu inimest on optimaalne panna sellesse piirkonda tööle
 
  

Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License