Turg
Turg on majanduse toimimise korralus, mille abil turul osalejad suhtlevad ning kus kujunevad kaupade ja teenuste hinnad ning kogused.
Turumajanduse aluseks on eraomandus ning selle alusel toimiv konkurents. Tootja, kes lähtub omakasust, on konkurentsi tõttu sunnitud juhinduma tarbijate vajadustest ja püüab turule tuua neid kaupu ja teenuseid, mis rahuldaksid tarbija vajdusi kõige paremini.
Konkurents on majandussubjektide püüdlemine ühise eesmärgi poole, kus ühe edu tähendab teise ebaedu.
Kõik, kes turult midagi ostavad, on nõudjad.
Kõik, kes turul midagi müüvad, on pakkujad.
Nõudmine ja pakkumine toimivad turul üheaegselt. Seepärast kujuneb turuhind turuosaliste vastastikuse mõju tulemusena. Hind suunab kõikide turuosaliste käitumist ja ja tal on kolm põhilistülesannet:
- nõudluse ja pakkumise tasakaalustamine
- tootjate ja tarbijate suunamine
- tulude jaotus
Majanduse toimimise korraldus, mille vahendusel osalejad suhtlevad ning kujundavad kaupade ja teenuste hinnad ning kogused -
Majandussubjektide püüdlemine sama eesmärgi poole olukorras, kus ühe edu tähendab teise ebaedu -
Kauba või teenuse kogus, mida tarbijad soovivad ja suudavad osta olemasoleva hinna korral kindlal ajahetkel -
Kaubakogus, mida pakkujad soovivad müüa ja on suutelised valmistama turul kujuneva hinna eest -
Olukord, kus nõutava ja pakutava kauba kogused on mingi (turu)hinna juures võrdsed -
Mõtle ja arutle pakkumise ja nõudluse vahekorra üle Uuemõisa pagaritöökoja näitel!
Mõtle ja nimeta konkurente ja võrdle hindasid, tee järeldused!
Litsenseeritud: Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike 3.0 License